רוסיה: מערכת ה- S300 ערוכה למנוע תקיפות, סוריה: "נגן על שמי לבנון"

יעקב גפן No Comments on רוסיה: מערכת ה- S300 ערוכה למנוע תקיפות, סוריה: "נגן על שמי לבנון"

דוברת מחלקת המדינה האמריקנית אמרה "מדובר בהסלמה חמורה אם הדבר נכון" | משרד ההגנה הרוסי הודיע: "המערכת מבצעית ומוכנה להגן מפני התקפות זרות" | שר החוץ הסורי אמר בראיון ל'אל מיאדין' "כי סוריה לא שוללת את האפשרות להגן על שמי לבנון בעזרת המערכת החדשה"

מערכת S300 בפעולה
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

האיום כבר כאן: שר ההגנה הרוסי סרגיי שויגו הודיע היום (שלישי) לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין כי מערכת ההגנה האווירית S-300 הגיעה לסוריה. רוסיה הבטיחה כי מערכת הנ"מ המתקדמת תגיע לידי הסורים בתוך שבועיים לאחר שהאשימה את ישראל בהפלת המטוס הרוסי בסמוך ללטקיה.

דוברת מחלקת המדינה בוושינגטון, הת'ר נאורט נשאלה במהלך תדרוך, על העברת מערכת ה-S300 לסוריה והאיום הנשקף מכך כלפי ישראל. הת'ר התיייחסה לדיווחים ואמרה: "ראינו את הדיווח, אנחנו לא יכולים לאמת אותו. אנחנו מקווים שהם לא העבירו את המערכות. העברת המערכות תהווה הסלמה חמורה בנוגע לסוגיות הקורות ברוסיה, אך כעת אנחנו לא יכולים לאשר זאת".

משרד ההגנה הרוסי מסר אמש: "כי הושלמה פריסת מערכת ה-S300 כעת המערכת ערוכה להגן מפני תקיפות זרות" עוד נמסר בהודעה: סיפקנו לצבא הסורי 4 משגרי S300. המערכות ישולבו לתוך מערך ההגנה האווירי הסורי עד ל-20 באוקטובר.

שר החוץ הסורי, וליד אל-מועלם, נראה זחוח במעט לאחר הגעת המערכת לארצו ואמר, "כי סוריה לא שוללת את האפשרות  להתשתמש במערכת האס-300 שקיבלה מרוסיה, בכדי להגן גם על שמי 'לבנון' ולא לתחום את המערכת רק לשטח סוריה". בראיון לרשת המקורבת לחיזבאללה "אל מיאדין" הוסיף מועלם ואמר: "כי אין לו ספק שחיזבאללה יכול לעצור את התוקפנות הישראלית".

בתוך כך, לדברי קצין בכיר בצי האמריקאי קולונל שון רייאן, אמר: כי החלטת רוסיה לספק לסוריה מערכות S-300 לא השפיעה על הכוחות שהובילו בשטח עד כה.

לפי הדיווחים בכלי התקשורת הובהר, כי חיילים רוסיים יתפעלו את המערכת בחודשים הראשונים לפחות, עד שחיילי צבא סוריה ילמדו לתפעל אותה לבד.

 



0 תגובות